cheatmeal

Cheat Meal

19.10.2016

Cheat Meal czyli posiłek oszukany

Cheat Meal jest jednym posiłkiem podczas dnia, w którym nie zważamy na ilość kalorii tzn. nie zmieniamy planu diety odliczając kalorie z innych posiłków.

W jakim celu stosować cheat meal?

Mija kolejny tydzień stosowania diety, aż w końcu przychodzi ochota na zjedzenie czegoś innego: fast fooda, blachy sernika itd. Co robić? Przecież jesteś na diecie, pilnujesz makroskładników i nie możesz sobie pozwolić na odstępstwo… no właśnie możesz : ) głównym celem jest działania psychologiczne i swego rodzaju odciążenie.
Pisałem w poprzednim poście na temat alkoholu w diecie. W tym przypadku jest bardzo podobnie. Dieta nie polega na „katowaniu się” i jednorazowe odstępstwo od diety nie wpłynie negatywnie na nasz organizm, a wręcz przeciwnie.

Jak często stosować?

Cheat meal, cheat day, cheat weekend itd. Sama nazwa wskazuje na posiłek, a nie weekend czy cały tydzień! Dla osób, które dopiero rozpoczęły przygodę z dietą polecałbym raz na 2 tygodnie lub raz na miesiąc. Oczywiście, jeśli jesteś w stanie trzymać cały czas restrykcyjnie dietę, podziwiam! Swoje efekty zobaczysz szybciej niż pozostali.

I co dalej?

Ok, zjadłeś swojego ulubionego burgera z podwójnym serem, sosem BBQ, frytkami  i popiłeś colą zero bo w końcu jesteś na diecie, ale co dalej? Kiedy zjeść następny posiłek? Dopiero kiedy znów poczujesz głód, najlepiej, aby posiłek oszukany był w połowie Twojego dnia, nigdy nie przed samym snem, ani też na śniadanie.

Czy potrzebuję cheat meala?

Oczywiście, że nie potrzebujesz. Wszystko siedzi w Twojej głowie i nawykach. Możesz wyznaczyć sobie cheat meal jako swego rodzaju nagrodę za wytrwałość co 2 tygodnie, albo postanowisz sobie, że cheat meala robisz tylko na imieninach cioci.
Powtórzę się raz jeszcze, dieta dzieje się też w naszej głowie. Jeżeli zachowamy umiar i zdrowy rozsądek sukces mamy w zasięgu ręki.

Sam zacząłem stosować cheat meal po po pierwszym miesiącu diety ; )