Sos czosnkowy LIGHT tylko 50 kcal!

18.02.2017

Sosu czosnkowego nie trzeba nikomu przedstawiać. Najpopularniejszy dodatek do pizzy, kebaba, zapiekanki itp. Jedynym minusem sosu czosnkowego jest jego kaloryczność, w 20 g (łyżka stołowa) sosu znajduje się aż 5 g tłuszczów co daje średnio 45 kcal!

Jeżeli spożywasz często jogurty w swojej diecie i masz już dosyć jogurtu z płatkami lub owocami mam dla Ciebie świetną alternatywę. Sos czosnkowy na bazie jogurtu – prostszego przepisu nie znajdziesz!

Składniki:

– 1 ząbek czosnku
– 100 ml jogurtu naturalnego 0%
– sól
– pieprz
– koperek

Sposób przygotowania:

Czosnek zetrzeć, dodać oliwę i przyprawy według uznania, a następnie odstawić do lodówki na 30 min. Im dłużej, tym lepiej ponieważ jogurt „połączy się” z czosnkiem i sos będzie smaczniejszy. Opcjonalnie można dodać łyżeczkę majonezu light, ale pamiętajmy, że podniesie to kaloryczność sosu.

Makroskładniki:

Wartość energetyczna: 52 kcal
Tłuszcz: 0 g
Węglowodany: 7,6 g
w tym cukry: 7,5 g
Białko: 5,5 g